Simone ontdekt de wereld

Zweinstein Express

Hoi Allemaal,

Na mijn vorige verhaal ben ik wat gaan drinken met Marnix(29) hij komt uit breda en reist 1 maand door thailand, lekker was het om even Nederlands te spreken en zo makkelijk uit je worden te komen. Ik had mijn volgende dagen al vol gepland dus konden we niet samen optrekken maar we hebben onze thaise nummers uitgewisseld en zien elkaar zo, hier in Chiang Mai.

Maar in de tussentijd heb ik een hoop mee gemaakt, ik vertrok gister ochtend met een busje naar Ayutthaya, ik zou om 7uur opgepikt worden maar dat werd natuurlijk 7.20 zoals ik al een beetje had verwacht, maar het maakt je toch bang dat ze je vergeten zijn! Na 2 km in het busje stopten we in een straat en moesten we der weer allemaal uit, we kregen stickertjes met als code wat je had geboekt, ik had als enigstegeel en dit zorgde bij alle thai-thai popjes voor een hoop onrust na dat ik na lang wachten weer in een ander busje werd gepropt mocht ik daar na 5 min ook weer uit en moest ik weer in een andere, we gingen rijden dus ik dacht oke nu gaan we!!! nou vergeet het na nog geen 2 km was er weer een straat waar we stopten, samen met een Jappie die echt niets maar dan ook niets van engels verstond moest ik in een auto. En toen gingen we echt, het werden 2 stille uren de jap lag te slapen, helaas voor jullie heb ik er geen foto van, hij deed zijn tas niet af maar hield die op zijn rug, het zag er heel debiel uit omdat hij ook zo stom uit ze ogen keek door ze brilletje! En de Chauffeur kwam niet verder dan wer joe vrom..

We werden gedropt en niet in de stad zelf, nee we belanden daar iets buiten bij een tempel, de koeien liepen er om heen, er kwam voor dat geld zelfs nog een guide aan te pas die mij later weer in de stad afzetten. Daar heb ik een longtailboattrip gedaan (omdat ik die grote backpack bij me had omdat ik s'avonds in de trein zou springen naar Chiang mai, leek lopen me geen leuke optie:P)
Maar na 2 uur was mijn trip afgelopen, het was 1 uur en de trein ging pas rond 7uur, ik liep een stukje en kwam zo een leuk restaurantje tegen, daar even wat gegeten en ik had geluk de eigenaar sprak engels, hij vertelde wat over de stad en dat ik echt nog niet alles had gezien, hij raade me aan een fiets te huren en savonds mijn tas weer bij hem op te halen, ik was wat argwanend, mijn tas is mijn huis en alles dat ik heb. Na mijn belangrijke spullen er uit te hebben gehaald en hem helemaal afgesloten te hebben met mijn sealbag heb ik het toch gedaan. Het was ontzettend leuk en ik heb super veel gezien, en als je zo door de straten fiets zwaait iedereen je na! Toen ik terug liep naar de eigenaar bidde ik maar dat mijn tas er nog stond en gelukkig hij was er nog en in de zelfde staat!
Deze man was zo vriendelijk dat hij ook nog ging uitzoeken hoe ik het snelste bij de trein kwam, ik werd er een beetje bang van, als ze zo aardig zijn wordt je echt argwanend want wat schiet hij er mee op!
Ik vond het station al snel en wachte daar op mijn trein die natuurlijk ook weer een half uur te laat was, toen hij eindelijk kwam en ik in gestapt was beging ik volgens de thai-thai popjes een grote fout, ik dacht mijn bedje gevonden te hebben en legde mijn tas er op, zodat het gang pad vrijbleef, maar nee het was niet mijn bed, ik had het mini-bedje er boven. Mijn tas was niet helemaal schoon doordat het had geregend dus het bed was wat vies, daar werden ze niet vrolijk van..en oeps sorry snapte ze ook al niet.

Na 10 uur in de trein had ik het echt gehad, de thaise dames om mij heen boerde,rufte en snurkte.. Ik had verwacht snachts tussen het slapen uit het raam te kunnen kijken en net als Harry Potter in de Zweinstein express te genieten van de adembenemende omgeving, maar boven in was geen raampje dus helaas...De bedden werden weer omgetoverd tot bankjes en het volgende thaise ritueel starte.. de vrouw tegen overmij had de leiding, alle dozen en tasjes die zorgvuldig waren opgeborgen tijdens het vertrekken met de trein moesten al vast worden klaargezet, met het gevolg dat ik totaal opgesloten zat. Ik kon der wel om lachen..

Na de treinrit werd ik opgewacht door heel veel thai-thai-popjes die je iets willen aan smeren, en als je moe bent en het ff gehad hebt sta je niet zo sterk in je slippers, en het lijkt of ze dat ruiken, ik met een vrouw mee in een tuk-tuk we moesten 3km naar het centrum zei ze.. nou als het 1km geweest is is het veel, maar ik heb me maar niet opgewonden en ben met mijn lonely planet opzoek gegaan naar een hostel, die had ik gelukkig in 5min gevonden. Ik ben mijn bed in gedoken en nu zit ik hier, ik had veel berichtjes om te lezen, allemaal steun betuigingen en ik moest met mijn ogen knijpen om niet te gaan janken. Thuis voelt ver weg en vandaag mis ik het echt! Maar gelukkig trek ik de komende dagen met Marnix op en zal ik dit dipje snel vergeten zijn.

Kijk ook even naar mijn foto's ik zal ze zo uploaden!

Tot snel..

xXx

Reacties

Reacties

Arnout

Hey daar!
Tja het is niet altijd paradijs:) Zullen nog wel zat vage/rare en moeilijke momenten aankomen maar als je eenmaal terug bent denk je altijd: goed dat ik het gedaan heb!
Heel veel plezier daar!!

Gr Arnout

Bas

Heey schat,

Niet in een dipje zitten hoor. Gewoon een hoop nieuwe vrienden maken daar, komt het helemaal goed!

Kus

Melvin en Simone

Hey lieve simoon!

De verhalen die je hebt over 1,5 dag hebt lijken wel verhalen die normale mensen nog niet in 1,5 week vakantie meemaken ;) ! Goed om te lezen dat je voor de komende dagen een reismaatje hebt gevonden, kun je even lekker in t Nederlands je verhalen kwijt! We gaan nu snel die foto's van jou bewonderen! We kijken uit naar je volgende verhaal : D dikke kus en veel liefs van ons!

Viola

Jeetje Simoon, wat ben jij een kanjer!! Wat goed dat jij gewoon doorgaat alleen en dat zal niet altijd even makkelijk zijn maar jij redt daar zeker!! Je bent een doorzetter, maar dat wisten we al, het is net als op die ski's: gaan! en je komt er wel! dikke zoen xxx

rory

sim,

foto's zien er prachtig uit!
leuk verhaal weer van je over scheten en boeren:P

ik zou indd ook erg bang zijn dat ze me tas zouden leeg roven! maar je ziet maar weer er zijn ook nog goede mensen! wel heel leuk dat je zo na gezwaaid word! ze zien niet zo vaak blond haar.

nou have fun!

groetjes

Jeannette

Lieve Simone, Als ik je verhalen lees hoor ik het je vertellen, je schrijft heel erg leuk. Je maakt veel mee hele leuke dingen en ook een beetje enge en spannende avonturen. We denken veel aan je en volgen via je site. Blijf schrijven. Foto's zijn erg leuk
Kusxxxxxx Jeannette en Frans

Roel

Hey Siep,

Helaas is het niet altijd even leuk en gezellig maar na een tijdje wen je en vergeet je dat soort dingen. Even doorbijten dus!

Kus

Wil

Kind ik neem mijn petje voor je af, wat een avonturen en spanning en dan ook nog eens alleen, wat niet gepland was. Gebruik je gezonde verstand en blijf positief, het is en blijft een ervaring die je nooit meer zult vergeten.
Heel veel liefs en sterkte!

Mama

Hey lieverd

Wat ben jij een stoere, zeg! Nu al zoveel meegemaakt in die paar dagen , gewoon doorgaan en er het beste van maken, echt helemaal top. Lees verder op je mail.

Luv joe :)

oma diant

lieve simoon
wat vind ik jou stoer zeg
ik ril er van als ik het lees
maar ja ik ben niet zo?n heldnou meis geniet er van
en kijk uit liefs uit zwaanshoek

Marian & John

Heej Moontje,
Ik heb net je schoonouders ontmoet in IKEA, ze hadden erg met je te doen. Ik ook heel even, maar ik weet dat jij je alleen ook wel red! Net gehoord dat je iemand ontmoet hebt en zo zullen er nog velen volgen, want zo'n type ben je, jij staat voor iedereen open.
Geniet ervan!
Groetjes John en Marian

carla

Hey Siepje,
Het lijkt wel of ik een spannend boek aan het lezen ben joh wat heb je al een hoop meegemaakt in die korte tijd. Natuurlijk heb je het even moeilijk als je al die lieve berichtjes leest maar je ziet wel dat iedereen met je meeleeft.
Gelukkig heb je Marnix om even mee verder te gaan en dan kom je ook wel over deze dip heen en ga je heel erg genieten.
Nou Simone blijf op je hoede en we zien naar je volgende verhaal met foto's uit.
Veel liefs van Bert en Carla

marcel en betty

Ha die Simone,

Wat maak je veel mee dat zou niets voor mij, tante bep, zijn maar wel voor Marcel.
houd je haaks en geniet er van.
Nou Siepje denk goed na en maaker wat van bij alles wat je doet wij vinden je een stoere meid.

Veel groetjes van ons XXXXXXXXXXX

Papa en Anne

Hoi Siep,
Wat een belevenissen heb je zo al weer meegemaakt, maar je red je er goed doorheen.
Jammer inderdaad van die treinreis, dat je niet naar buiten kon kijken en van het landschap kon genieten.
Waarom zwaaide iedereen je na, zien ze daar bijna geen fietsers of bijna geen blonde meisjes of de combinatie er van ?
Nu had je even een dipje, maar die vergeet je vaak weer gauw en de mooie en fijne dingen blijven hangen.
Hier is alles goed en we genieten van je verhalen.

Dikke kus
Papa en Anne

monique

Hee Simoon,
Wat een mooie verhalen en dat al gelijk in de eerste paar dagen. Als we het lezen krijgen wij ook zin in zo een avontuur.
Het is jammer dat Diantha dit allemaal gaat missen, maar goed zij is happy met haar beslissing.
Nou meis, maak er wat van en blijf genieten van je avontuur.
Veel liefs Martin en Monique

Diant

Chick je gaat het redden! En die thaise poppetjes..je weet het hé, gewoon lelijk terug doen.

Kxs

Shaniska

Héél veel plezier nog, en t'komt helemaal goed!
Als ik niet te jong zou zijn dan was ik nu met je mee wezen reizen haha!
XX

Oma en Opa Brouwer

Lieve Simone,
Hoe is het met je, heb je al veel gezien van het land? Pas goed op je zelf. Met ons gaat het verder goed. Dikke kus van ons opa en oma Brouwer

Lex en Lia

Hoi Simone,

Je maakt heel wat mee zo in de eerste paar dagen. En zo zal het waarschijnlijk nog wel ff doorgaan. Geniet er van. En bedenk dat in Nederland de treinen en bussen ook wel eens later zijn (blaadjes op de rails of zo). Geeft jou mooi de gelegenheid een stad te bekijken of de mensen op het perron te bewonderen.
Blijf te verwonderen en blijf genieten.
Groeten van
Lex en Lia

Simone/skiver.

Wat dapper van je om zo verder te trekken.
Het voordeel is dat je makkelijker contact kan leggen met anderen zoals Marnix.
Je reis kan ik tot nu toe goed volgen omdat ik daar met ons gezin ook ben geweest. De meeste Thai lijken niet alleen maar aardig maar zijn het ook echt!
Ik blijf je volgen, succes en llieve groet,

Simone

Bart

Hela Simone, heb je eerste reisdagen even gemist maar ben gisteren door Viola en Ruud 'bijgepraat'. Was vanmorgen meteen even nieuwsgierig naar je site.
Heel veel succes en plezier en misschien helpt het om bij de volgende treinreis eens gezellig mee te doen met de Thaise dames?

Groet uit Lisse

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!