Simone ontdekt de wereld

sandsliding

Zo daar ben ik weer...

Ik ben richting Dalat gegaan, en wat was het daar super!
Zo rustig vergeleken met het drukke leven in Saigon, geen vieze uitlaat gassen maar prachtige natuur, heb er heerlijk genoten, aan het meer gezont, in de hangmat gelegen, niets gedaan, uitgeslapen en nieuwe vrienden gezocht.
Okeej, zal wat vertellen over dat vrienden zoeken, het is eigenlijk een soort flirte, en je moet het een beetje leren, niet nadenken en gewoon doen! Je gaat eerst opzoek naar de hangout, een populaire plaats waar de backpackers te vinden zijn, die had ik gelukkig snel gevonden een eetcafeetje dat aardig vol zat, ik ging naar binnen, iedereen was in gezelschap en ik was op dat moment de enigste eenling, ik zocht een plaatsje, orrienteer me een beetje, welke personen zien er interressant uit, bestel eten en drinken en dan stapt te volgende eenling binnen, het meisje gaat aan een andere tafel tegen over mij zitten, ik wenk haar met een gezicht van; vind je het leuk om hierbij mijte zitten?! ze beantwoord het met een knik en daar is mijn eerste vriend! Nog geen 5 min later vragen de meiden die naast ons zitten te kaarten of we ook een potje mee doen, toen had ik dus al 3 vrienden! Het grappige is dat er bij elke vriendschap die je sluit pas na een half uur de vraag; hoe heet je eigenlijk? voorbij komt! Aan het einde van de avond zijn we met zijn 8e en is het een gezellige boel! Via 1 van de jongens kom ik aan het telefoonnummer van een betrouwbare veilige easy-rider en dat brengt me bij het verhaal van de volgende dag!
Ik doe namelijk met de easy-rider een tour rond Dalat, en het is erg leuk, ik zie van alles, prachtige natuur, een aardbeienfarm, zijdefarm, koffieplantage, pagoda en bloemenkwekerijen! Je zou niet verwachten dat dit alles groeit in het hete Vietnam maar door dat Dalat in de highlands ligt heeft het een totaal ander klimaat! Het is er zo'n 10 tot 15 graden koeler en heeft minder last van regenval!
De dag erna neem ik toch al weer de bus naar Mui-ne, want ondanks dat Dalat heerlijk was is er vrij weinig te beleven!!! Die zelfde middag nog lig ik lekker van de zon te geniet op het strand, daar raak ik aan de praat met een Honggaar, hij leeft zo'n 7 maanden per jaar in Mui-ne en vraagt of ik vanavond met hem en zijn vrienden ga eten! Dat aanbod sla ik natuurlijk niet af. De volgende dag speelt hij voor mijn gids, easy rider en fotograaf in een, hij laat me achter op zijn motor de white en red sanddunes zien en maakt foto's! Ik heb geluk, der is namelijk nergens een toerist te bekennen en als je er midden in staat heb je echt het idee dat je op de Sahara bent beland!!!
Voor een euro hadden we een soort plastic sleetje waar je mee van de duinen kon glijden! super grappig!! Deze worden altijd door de plaatselijke dorp kids aangeboden, die verdomd goed engels spreken en altijd snoep bij je proberen los te peuteren.
Vandaag heb ik weer lekker bij het zwembad gelegen, in zee gezwommen en zelfs nog een uurtje geoefend met windssurfen! Helaas was de wind wat zwak maar het was leuk om is te proberen, en met een beetje mazzel kan het morgen nog een keer!

Maandag is het weer tijd om door te reizen, aan de ene kant jammer want ik vermaak me hier super, maar wie weet wat me op het volgende strand te wachten staat!!!
Ik heb ook nog wat foto's toegevoegd!

En hoe is het in Nederland, aan het vriezen hoorde ik? Helemaal goed, kan ik meteen wintersporten in Januari!
Ohja, vergeet het bijna te vertellen, m'n trip is 20 dagen ingekort! Kom 8 december thuis, dus ben met kerst lekker in het oude vertrouwde kikkerlandje!!!

Tot snel...xXx Simone

Reacties

Reacties

Pascale

he liefie, heb je mn sms ontvangen? Zat van de week in BKK in het bagpackers hotelletje waar je de eerste paar dagen zat. Heb aan je gedacht. Super lief dat je een kaartje hebt gestuurd aan ons! Het grappige was dat Maud net haar 1ste schaatsles had gehad en jouw foto zag bij de schaatsbaan. Ze vindt schaatsen onwijs leuk maar de leraar laat te wensen over. Maar goed. In januari mischien een lesje met jou en skien wilt ze ook. De kids hebben het vaak over je. We zijn je dus niet vergeten. We vinden het zo te gek dat je dit allemaal alleen doet. Kom je nog in Singapore toevallig? Ik moet over 3 weken die kant op. Nou liefie dikke kus van ons allen.

Messen

Ha die Simone,

Leuk om te lezen dat je je nog steeds prima vermaakt en nieuwe vrienden ontmoet en dat je je weet aan te passen aan de wereld van de back-packers! Van de foto's die je hebt gestuurd hebben we een goede indruk van wat je allemaal meemaakt en ziet. Inderdaad hoef je voor het weer nog niet naar Nederland terug, gisteren heeft het gestormd en ook hebben we al de eerste vorst gehad.
Geniet nog maar lekker, want voor je het weet is het al weer 8 december en zit je weer in Zwaanshoek.
Groetjes van ons allemaal!

Arnout

Hey Simone,
klinkt nog steeds heel leuk. Goed dat je zo makkelijk vrienden maakt, zul je wel nodig hebben af en toe!

Hee veel plezier nog!!

mieke van leeuwen,mam v mieke.

hai simoontje, wat een super leventje je maakt van alles mee,een prachtig land daar om nooit te vergeten al deze
beelden, het licht ,natuur geur,geweldig he?geniet van elke dag.lieve groet mieke.

Lex en Lia

Hoi Simone,

Alweer zo'n superverhaal. Onderweg nieuwe mensen ontmoeten en met ze aan de praat raken of een kaartje leggen. Super. Vietnam beschrijf je als een prachtig land en dat maakt nieuwsgierig.
Groet en dikke zoen,
Lia en Lex

Arvid

Siem,
Leuk om over je verdere avonturen in Vietnam te lezen!
Ik probeerde op je foto's plekjes te bespeuren waar ik ook langs ben gekomen en dat is zeker het geval..:)
Geniet weer de komende dagen/weken want de tijd vliegt om!
Liefs.x.

Marion

Hee Simone,
Heerlijk om je verhalen te lezen en je hebt weer geweldige foto's op de site gezet.
Dat sleeen op de duinen, lijkt me helemaal geweldig. Alleen dat naar boven lopen is iets minder. Misschien zijn daar over een paar jaar wel slideliften, stuk gemakkelijker.
Ik zou graag vanuit een hoekje van een cafe willen kijken hoe jij flirt om aan nieuwe vrienden te komen. Dat er zoveel mensen backpacken, had ik helemaal niet verwacht. Gelukkig maar, kun je naar hartelust flirten, is toch een leuk spelletje, ha, ha!
nou meid, geniet ervan en tot je volgende verhaal of misschien skype.
Liefs Marion

Eva

Heey Simone,
Wat een grappig verhaal over hoe je vrienden maakt!
en leuke foto's, die slaap bussen moeten ze in Ned. ook gaan inzetten naar bijv. de wintersport, ideaal!
Nou veel plz nog tot 8 dec. Liefs eef

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!