Simone ontdekt de wereld

Moto-moto

Hoihoi...
Zoals ik in mijn laatste verhaal al vertelde ben ik richting het strand gegaan, en zoals jullie op de foto's hebben kunnen zien, hier ben ik ook echt aangekomen! In de bus kwam ik al gauw aan de praat met Danielle, Sabine en David. En daar ben ik dan ook een leuk guesthouse mee gaan zoeken. De dag dat we aankwamen was het vrij bewolkt en niet echt strandweer dus zijn we een beetje op verkenning gegaan, al snel ontdekte we een behoorlijk verlaten strand dat alleen bij de locals bekend is, de volgende dag hebben we hier heerlijk ander half uur liggen braden, toen kwam de bewolking alweer opzetten en volgde flinke regenbuien. Maar goed ook, anders waren we levend verbrand!!!

's avonds hebben we wat gedronken in een bar samen met nog een vriendin van Danielle die hier bij toeval ook was, de bar was echt verschrikkelijk ordinair, denk aan rode verlichting, palen om te paaldansen en dansblokken. Ook stond er een echt vliegtuig in de ruimte die misschien de veel te grote ruimte moest vullen, want met zijn 5e waren wij de enigste bezoekers.

De dag daarna ben ik met Danielle richting kampot gegaan, dezelfde dag nog hebben we een brommertje gehuurd en zijn we naar kep gereden! Het rijden werd aan mij overgelaten omdat Danielle hier verder geen ervaring mee had en ze 's ochtends al moeite had met haar fiets recht houden, ditomdat zeal in geen 10 jaar op een fiets had gezeten!

Door het rijden op het brommertje, kwamen we door de prachtigste natuur, uitgestrekte rijstvelden en bergen op de achtergrond, en ook een prachtige rit langs de kust met eilandjes in de verte!

De volgende dag kozen we voor een hike-tour, we beklommen Bokor hill, het was een loodzware tocht maar het uitzicht was zo waanzinnig dat je al snel was vergeten hoe je er gekomen was.

We gingen die avond heel vroeg moe maar voldaan slapen, we moesten namelijk om 6uur alweer klaar staan om richting de grens met vietnam te vertrekken! Na 12 uur gereist te hebben kwamen we aan in Ho Chi Minh City (Saigon)

Vanaf het busstation was het te ver om richting de backpackers wijk te lopen dus moesten we aan de Moto geloven, dit zijn motortaxi's. De stad was zo druk, het was echt dood eng, de tuk-tuks in Bangkok zijn hier echt niets bij, aan alle kanten wordt ingehaald en regels kennen ze niet. Af en toe deed ik maar mijn ogen dicht!

Iedereen rijd hier dus op een motorbike, dit omdat auto's voor hun onbetaalbaar zijn, ze vervoeren dan ook echt alles op hun bikes, tv, koelkast, eigenlijk alles wat wij niet in een auto kunnen krijgen kunnen zij nog op de bikes vervoeren. Ook is het hier dood normaal om met het hele gezin op 1 bike te zitten, 6 mensen op 1 is tot nu toe het record dat ik heb gezien.

Ik ben nu 3 dagen in Saigon en heb het oorlogs museum bezocht over de oorlog tussen Noord- en Zuid-vietnam, was weer erg indruk wekkend, net als de cu-chi tunnels, het ondergrondse gangenstelsel dat toen der tijd door de noord-vietnamese is aangelegd, ook waren de booby-traps die ze toen der tijd uitzetten te zien, deze waren echt angst aanjagend, de tegenstanders liepen in de val, spijkers met weerhaken doorboorden benen, buik of armen en de tegenstander zat zo vast als een huis!

Na al deze ellende waren we toe aan gezelligheid dus hebben we de avond lekker wat gedronken in een bar en zijn daarna naar een discotheek gegaan.

Vandaag moest ik dat wel bezuren want ik was zo brak als het maar zijn kon op mijn boottrip door de mekong-delta! Nou stelde het gelukkig niet al te veel voor dus kon ik af en toe even m'n ogen sluiten! Danielle is vannochtend al wat verder naar het noorden gereist. En ik trek morgen het Binneland in richting Dalat, opzoek naar nieuwe vrienden!

Hou ook de foto's even in de gaten dan zal ik jullie het verkeer hier laten zien!!!

Dikke Knuffel, Simone

Reacties

Reacties

Simoon

Siepie!
Leuk je blog te lezen :D vond het gezellig om net ff met je te skypen! Helaas geen beeld maar t voelde net als of je tegen over me zat aan de keukentafel!!!!
Veel plezier in Dalat en de reis er naar toe ;)
Dikke Kus Moon

Shaniska

Hoop dat je nog veeel meer mensen leert kennen, en het erg naar je zin blijft hebben!
XX

Martje Theo Melis Nien

Lieve Siempje,

soms dringen dingen pas heel langzaam tot de mensen door... mooie foto's top ervaringen en leuke verhalen. Zoek maar vast een uitgever.
Dikke kusssssss van ons allemaal (en met name natuurlijk van Theo)

Mette

Ha die Simione,
Leuk dat je nog steeds zo veel mooie, interessante en spannende dingen meemaakt.
We missen je hier bij de ski vereniging! Denk nog erug aan de Duo Penotti deze zomer: ga maar lekker genieten van alles wat er te genieten valt. En kom dan weer terug naar het stressvolle, natte kikkerlandje!
Lieve groet van Mette

Arnout

Klinkt super, geniet er nog van hé.
Als ik jou was zou ik ook langs Mui Ne gaan! Naar de sanddunes. Is echt geweldig!!

Vele plezier daar nog!

Eva

Hey Simone,
wat een spannende verhalen over het verkeer en Vietnam, bijzonder land zeker? Ik ga snel nog even je foto's bekijken :D Nou dat vrienden zoeken aankomende dagen moet ook wel lukken toch, aan je verhalen te horen! Geniet want de tijd gaat sneller dan je denkt ;)
X eef

Bart

Hela Simone,

De verhalen van Saigon had ik al eens eerder gehoord van een oom van mij. Volgens mij geeft dat bezoek je koude rillingen. Indrukwekkend!!
Tja je hebt het over 'weer nieuwe' vrienden zoeken maar volgens mij knip je gewoon met je vingers en komen de 'nieuwe vrienden' gewoon naar jou toe! :-)

Veel plezier!
Groet, Bart

P.S. Oh ja mocht je na al die warmte toe zijn aan wat kou denk dan aan wit besneeuwde hellingen. De eerste sneeuw is alweer gevallen! :-)

corrie en jan warmerdam

zo te lezen gaat het best naar je zin maar wat een mooie natuur overal geniet er maar van wij doen het hier met jou verhalen en wensen je nog vele mooie dagen.doeiiiiiiiiiiii

carla

Hoi Hoi Simone, Wat een drukte daar he en ze vervoeren alles met de brommer. Laatst stond er een foto in de krant van iemand die had een varken achterop gebonden!!!! Ze hadden hem in een netje gerold en zo vastgesjord, dat was een levende rollade.
Dat oorlogsmuseum is ook heftig hoor je moet er niet aan denken dat je in zo'n gat valt.
Nou griet genieten doe je zeker en je houd het nog wel vol ook, nog veel plezier op je verdere tochten en we houden je in de gaten groetjes van Bert en Carla.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!