Simone ontdekt de wereld

Dood..?

Na mijn vorige blog ben ik toch een dag langer in mui-ne gebleven, het was te leuk om alweer door te gaan! Daarna heb ik mijn hongaarse vrienden toch echt gedag gezegd en ben ik vertrokken naar Nha-trang, toen ik in de avond aankwam liep ik een aantal Dalat-vrienden tegen het lijf!
Daar ben ik lekker mee gaan eten, en op hun aanraden heb ik een boattrip voor de volgende dag geboekt! Op de boot leerde ik al gauw Kristian kennen, hij komt uit IJmuiden dus dat was erg gezellig, zo kun je nog eens wat ervaringen uit de omgeving uitwisselen en snapt iemand teminste waar je over praat!
We bezochten een aquarium, snorkelde in het super heldere zeewater, dronken wijn uit een drijvendebar en moesten voor de hele groep 'een potje met vet' zingen, de crew had namelijk voor elk land een eigen liedje in gedachten!
De boottrip was echt super gezellig, diezelfde avond gingen we eten met iedereen van de boot, met Kristian had ik afgesproken om de volgende avond samen door te reizen naar Hoi-an, overdag ging hij eerst nog duiken en ging ik naar een spa. Ik ben als een varkentje in een modderbad gesprongen, na 20min mocht ik mezelf in het zonnetje oplaten drogen en leek ik wel een gerimpeld omaatje, er volgden nog wat mineraal baden, die mijn huid weer lieten stralen!
Helemaal ontspannen nam ik 's avonds de bus naar Hoi-an, toen we 's ochtends aankwamen zijn we een guesthouse gaan zoeken en direct het dorp in gegaan opzoek naar de beste kleding winkels! Al gauw had ik een broek, jurk en pak aan laten meten, 's middags moesten we de verschillende winkels weer langs om te passen!
Dat zelf je kleding laten maken lijkt het einde, maar de keuzes die je moet maken zijn zo lastig, wil je dat zakje wel daar, en ga je voor een zijde knoop of gewoon normaal plastic! Maar het eind resultaat is verbluffend.
Omdat het al 2 dagen constant regende heb ik besloten om met Kristian door te reizen en het strand van hoi-an niet te bezoeken, ik baalde er wel van, want dit strand schijn je echt gezien te moeten hebben! Aan de andere kant dus een goede rede om nog eens terug te gaan!!!
We vertrokken 's ochtends met de bus naar marble mountain, een berg met verschillende pagoda's, hierna reden we met een motortaxi naar het treinstation een dorpje verder op! Omdat het nog geen tijd was dronken we nog wat bij een restaurant in de buurt van het station, toen we eenmaal zaten kwam een easy-rider ons alweer vergezellen, hij wist ons te vertellen dat de trein niet reed! Wij kende die praatjes nou wel en trokken ons er dus niets van aan! ik bleef bij de tassen en Kristian ging op onderzoek uit, en dit keer was het dus geen leugen de trein ging niet meer die dag!
Er bleven 2 keuzes over, lang wachten op de bus of wat meer betalen en bij de easy-riders achterop springen die je gegarandeerd wat mooie stukjes natuur laten zien! We besloten maar wat meer geld te betalen, het was een mooi ritje.
Helaas zag ik met dit ritje wel hoe een hond werd overreden, het gepiep van het hondje bezorgde me kippenvel, een grootte truck kwam aangesjeesd, toeterde nog een keer, de hond rende weg maar koos er 1 sec. later toch voor om de andere kant op te gaan, dit werd hem fataal! Mijn driver zij dat hij waarschijnlijk alleen zijn been gebroken had, maar ik ben bang dat het hondje op straat is dood gebloed!
Nu ben ik in Hue, we gaan het straks met de fiets een beetje verkennen, 's avonds ga ik alweer voor 12uur de bus in richting Hanoi, daar heb ik weer met Kristian afgesproken, die gaat namelijk luxe vanaf hue met het vliegtuig naar Hanoi.
Als ik in Hanoi aan kom gaan we samen een 3 daagse tour doen naar Halong bay! Daarna volgt een uitgebreid verslag en foto's, ik heb nu al prachtige foto's maar helaas laat de computer te wensen over!

Geniet van de zondag!!!

Dikke Knuffel!

Reacties

Reacties

Mirjam

Wat een leuk verhaal weer!!
en die spa, lekker even in de modder rollen.
Ik vind het wel heel zielig van het hondje.
Nou veel plezier nog en ik ben benieuwd naar de foto's

dikke kus Mirjam

Jeannette

Hoi lieve Simone,

Wat heb jij al veel mee gemaakt en leuke mensen ontmoet.
En dan ook nog even maatkleding aanmeten, het is gewelding allemaal. Dat modderbadje lijkt mij ook wel lekker je krijgt een zacht huidje daarna je nieuwe kledig aan. Je voelt je weer helemaal mooi. (anders ook hoor!!)

Ga er nog lekker van genieten.

Kus van ons Jeannette en Frans

Messen

Hai Simone,

We hebben weer genoten van je verhaal. Volgens mij ben je heel wat uurtjes kwijt achter de pc met het lezen van alle berichtjes, het typen van je verslag en waarschijnlijk ook nog eens vele e-mails lezen en beantwoorden, maar in ieder geval hou je zo contact met het thuisfront, waar alles gewoon zijn gangetje gaat en wij natuurlijk niet zo veel beleven als jij. Het is altijd weer even bedenken wat we je zullen terugschrijven, want het komt toch vaak op hetzelfde neer, maar hopelijk ben je toch blij met onze berichtjes. In ieder geval weer heel veel plezier, blijf goed op jezelf passen en tot je volgende berichtje!

Marion

Lieve Simone,
Ik ben super benieuwd naar de kleding. Het lijkt me, ondanks de moeilijke keuzes maken, helemaal geweldig om voor weinig kleding aangemeten te krijgen.
Liefs, Marion

Arvid

Haha, ik moet toch wel echt lachen om je verhalen hoor, je schrijft het erg leuk!
UIteraard goed te horen dat je het nog steeds zo leuk hebt en vooral veel ziet en beleeft! Geniet van je overnachtingen op de boot in de sprookjesachtige omgeving van Halong Bay. Oh en mocht je tijd hebben in Hanoi, dan is het bezoekje aan het Mausoleum van Ho Chi Minh het zeker waard!
Geniet ervan! x.

Bas en Elvira

Hey Simoon!

Leuk te lezen dat je het zo goed naar je zin hebt en dat je zoveel mee maakt. Gelukkig maak je veel contacten daar. Het is altijd leuk je verhaal weer de lezen met je ervaringen. Nou geniet lekker van en veel plezier met je volgende tripjes.

Groetjes vanuit het koude kikkerlandje ;-)

Viola

He stoer wijffie! ik lees dat het hartstikke goed met je gaat en je de leukste avonturen beleeft daar! Super om te lezen wat je allemaal meemaakt en ook hoe je nieuwe vrienden maakt. Ben ook errug benieuwd naar je nieuwe kleren..! dikke kus X

Oma Mes.

Lieve simone ik heb je kaart ontvangen en wil je daar voor bedanken ik vind het fijn dat je zo gauw nieuwe vrienden maakt en niet alleen verder moet ik wens je nog heel veel plezier en geniet nog maar een paar weken want die zijn o zo gauw om doe voorzichtig en denk aan je zelf.

Liefs en groetjes van oma.

rommy

Hai Moon, leuk om je verhalen te lezen, wat ben je toch een pittig wijfie! Als je tijd hebt moet je Sa Pa niet overslaan het is wel toeristisch maar ik heb spijt dat ik er niet geweest ben. Het is hier niet koud geen storm of regen. We hebben vanavond een play back show gehad in Meerleven veel gelache. dag lieve Moon ik ben trots op je, groetjes Rom

Lex en Lia

Hoi Simone,
Weer een mooi verhaal. Dat van die spa spreekt ons ook wel aan. Jezelf lekker (laten) verwennen, heerlijk. Blijf volop genieten en uiteraard ook schrijven, zodat we je kunnen volgen.
Groeten en liefs van
Lia en Lex

Cor, Olav en Fleur

Haai lieverd!! wat super leuk van je om een kaartje te sturen! je staat met vol bewondering op de openhaard!! De tijd gaat super snel! en je komt ook nog eens eerder thuis! nou lief blijf je volgen hoor snel weer iets!
dikke kus van ons

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!