Simone ontdekt de wereld

Laos

Zo het is alweer even geleden dat ik iets heb geschreven en het is dan ook maar goed dat ik elke dag in mijn dagboek schrijf, want je vergeet zo snel wat je hebt mee gemaakt!

Na de jungle tocht heb ik lekker gerelaxt en bedacht wat ik nu eigenlijk verder wilde met mijn trip. Die middag nog heb ik een tocht naar Pai geboekt. Hier kun je bijkomen en relaxen, verder spelen er ' s avonds een hoop live bandjes en wordt er veel alcohol gedronken! Marnix besloot om ook mee te gaan en zo vertrokken we 12 september met zijn tweetjes richting Pai nog geen 3 uur rijden van Chiang Mai.

Daar aangekomen stopte het busje zonder dat we er om hadden gevraagt voor het bungalow oort dat wij in gedachten hadden, samen met Marnix nam ik1bungalow. Eindelijk had ik weer eens een warme douch met goede straal, een zacht bed en een koele kamer! Het bungalowtje was niet alleen comfortabel maar ook nog schattig om te zien. ' s avonds zijn we Pai in gegeaan, een erg klein dorpje vergeleken met Chiang Mai, erg gezellig maar het trok toch een hoop apparte toeristen, je zag er hippies, bob marleys en seks toeristen! De volgende dag hebben we eigenlijk niets ondernomen, alleen wat geluierd, Marnix had namelijk behoorlijke buikgriep en in plaats dat hij lekker ging slapen zeurde hij aan een stuk door en ging hij skype met zijn vriendin.
De volgende dag zijn we vroeg vertrokken naar Chiang Mai en hebben we daar afscheid genomen, en eerlijk gezegd luchte dat op! Ik hoefde met niemand meer rekening te houden en kon mijn eigenplan trekken! 's avonds vertrok ik direct met een busje (vol nederlanders) naar de grens Thailand/Laos. Al met al een gezellige reis van 6 uur waarin veel werd gekletst en natuurlijk ook een hoop geslapen! Om half 2 werden we in het pikke donker gedropt bij een bungalow guesthouse waar ik samen met Cynthia (een nederlands meisje) een kamer moest delen!

De volgende morgen moesten de visa aanvragen worden ingediend en pasfoto's ingeleverd! Na 2 uur wachten vertrokken we met zo'n 20 man richting de grens, we moesten de Mekong oversteken met een ' verry ' ( Lees: onstabiel klein bootje haha) En daarna volgde een lang proces van vele stempeltjes.

We gingen richting boot waar we nog een uurtje moesten wachten voor we konden vertrekken. Op de boot aangekomen was het comfort ver te zoeken en waren er veel te veel mensen op de boot gepropt! sommige zaten op de grond maar wij konden nog net een houten bankje veroveren! gelukkig hadden we voor 80 eurocent een kussen gekocht en zaten we dus wat zachter!

Na 6uur kwamen we aan in Pak Beng een klein dorpje inthe middel off no where! Ze hebben daar van 18.00 tot 22.00 stroom door middel van aggregaten dus dat zegt genoeg! Toch hadden we een guesthouse gevonden met een lekker zacht bed en een koude douche! Misschien wel leuk voor jullie om te weten dat zo'n kamer voor twee in een guesthouse maar 30.000 kip kost (jaja, ze rekenen hier in kippies, en het liefst in miljoenen kippies) en 30.00 kip is zo'n 2,5 euro, we waren dus maar 1,25 per persoon kwijt!!!

Toen ik de volgende dag wakker werd voelde ik me al niet echt lekker en na 2 uur op de boot was dit gevoel alleen maar verergerd. Het was ontzettend koud door de wind en de constante regen.Ik was zo dom geweest om mijn vest of shirt met lange mouwen niet in m'n handbagage te stoppen omdat het de dag ervoor zulk ontzettend mooi weer was, mijn backpack lag ergens onder in de boot en ik kon er dus niet bij.
Hoe langer de tocht duurde hoe zieker ik me begon te voelen, toen we na 9 uur eindelijk aankwamen had ik hoofdpijn, buikpijn en was ik kotsmisselijk. Ik ben achter Cynthia, Erica en Evelien aan gestrompeld naar een guesthouse en ben direct gaan slapen! Toen hun 's avonds laat thuis kwamen voelde ik me gelukkig alweer een stuk beter en vannochtend was ik weer de oude!

Nu zitten we allemaal te internetten om het thuisfront op de hoogte te brengen. Internet is overigens ook de enigste optie omdat we in Laos geen bereik hebben!
Morgen gaan we watervallen en grotten bezoeken en ik blijfsowieso nog tot en met maandag in Luang Prabang omdat ik hier mijn visum heb aangevraagd voor Vietnam en ik daar op moet wachten. Erica en Evelien vertrekken maandag naar Hanoi(vietnam) en Cynthia vertrekt zondag naar bangkok om vanaf daar door te vliegen naar Australie!

Tot maandag zal ik dus nog gezellig met hun optrekken en daarna reis ik door richting Vang Vieng waar ik ga tuben( In een traktorband de rivier afdrijven!)

Jullie horen van me, Liefs Simone

Reacties

Reacties

Frans

Hallo kanjer Simone, dat is bikkelen hoor, maar deze ervaring vergeet je nooit weer. Gisteravond afsluiting van de zomertraining gevierd in Zandvoort. Jaap werd in het zonnetje gezet vanwege zijn 40 jarig "dienstverband".
Guus en Karel waren verhinderd en ook jij werd als "vermist" opgegeven. Al met al een heel gezellige afsluiting. Lieve groetjes van Jeannette en Frans.

Lex en Lia

Hoi Simone,
Alweer zo'n spannend verhaal. Het gevoel van misselijkheid en buikgriep herkennen we ook wel van Java en Bali. Na een poosje is dat weg en kun je overal tegen.
Ook leuk om te lezen dat je telkens andere reisgenoten tegenkomt, die allemaal zo hun eigen plan hebben en toch een stuk met elkaar optrekken.
Geniet nog van alles wat je mee gaat maken.
Groet en kus van
Lex en Lia

diant

klinkt allemaal wel heel spannend hoor:P
alleen balen van die boot en dat je ziek was.
have fun chick, en niet teveel drinken bij het tuben he, anders kom je er heel blauw uit;)

Evelien

Wat een geweldig verhaal heb je weer geschreven Simone. Ik lees met plezier je avonturen die je meemaakt! Geniet van je dagen in Laos. Voor je het weet dobber je in de rivier haha! Liefs X

Arnout

Hey Simone!,
zo te lezen vermaak je jezelf nog wel! De waterval in luang prabang is echt super en tuben ook!
Heel veel succes en plezier daar!!

Bas

Hee topper,

Ik dacht inderdaad al dat er geen bereik meer was.
Klinkt allemaal weer erg leuk, je maakt me jaloers.

Kus

Melvin

Hey simoon! En gewoon weer een leuk verhaal om te lezen. Blijft leuk dat we je zo een beetje kunnen volgen:). Goed om te horen ook dat je blijkbaar weer snel beter bent geworden! Heel veel plezier maar weer en ik wacht weer lekker tot je volgende update!:)
x

Arvid

Wauw, ik zie het helemaal voor me.
Hoe rot soms die momenten ook zijn, het maakt het reizen én de verhalen die daar achteraf bijhoren misschien nóg mooier.
Geniet van het mooie Laos en haal als het even kan een lekker zweeds?broodje bij die scandivische bakker in de hoofdstraat van Luang Prabang!
Ben je al om 6 uur 's ochtends de straat op geweest om het dagelijks ritueel van de geschenken voor de monniken te aanschouwen?
Geniet ervan.
Liefs, Arvid

Mirjam

Hi Siepje,
je heb echt al veel meegemaakt, gelukkig voel je je al beter, is natuurlijk ook ff wennen aan al dat andere eten.

Veel plezier nog en take care!
X

carla

hey wereldreiziger,
Wat rot dat je ziek bent geweest maar gelukkig duurde het niet zo heel lang. Leuk dat je nu met een paar meiden optrekt. Heel veel plezier met tuben, kijk uit dat je niet omslaat.
groetjes van bert en carla

Loraine

Hee Simoon,

wauw!!! Ik heb al je verhalen vol spanning zitten lezen. En wat een mooie foto's!
Knap hoor dat je met stokjes kan eten. Ik werk al een paar jaar bij de chinees, maak kan het nog steeds niet. Ook fijn dat je steeds weer nieuwe mensen ontmoet. Geniet ervan!

Liefs en een dikke kus Loraine

marcel en betty

Ha die simone,

We hebben alles weer gelezen en je maakt behoorlijk wat mee zo alleen op reis, gelukkig kom je allelei leuke mensen tegen en trek je daar mee op.

veel plezier met het tuben en kijk uit voor grote golven!!!!!!!!!!!!!!!!!!

We zien je volgende bericht weer verschijnen en lezen dit vast weer met veel bewondering voor jou door.

Groetjes van ons Marcel en Betty

Oma Mes.

Halo moontje ik ben blei dat het ziek zijn niet lang heeft gedeurd ,je maakt erg veel leuke dingen mee en ontmoet ook steeds leuke mensen waar je weer mee verder gaat dat vind ik wel een gerust stelling ik wacht weer op je volgende verhaal heel veel plezier met tuben doei goetjes van oma.

Pim van den Berg

Mooie verhalen en paar gave foto's zeg!!

Is wel weer even iets anders als de sneeuw ;)

Liefs Pim

Eva

Hey Simone, Leuk om te horen dat je nog steeds lekker aan het reizen bent! Al een beetje gewend aan het "alleen" reizen? Eigenlijk klinkt het helemaal niet zo alleen met al die verschillende mensen om je heen. En krijg je nog bezoek van Bas, of is dat nog allemaal niet duidelijk. Voor de tussentijd, geniet van je avontuur!
Dikke kus eef

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!