Simone ontdekt de wereld

Cambodja

Hoi Allemaal,

Nadat Rob zijn brommer had verkocht in Vientiane zijn we vertrokken richting het busstation waar we met een normale bus, dus tussen de locals, richting Tha Kheak zijn gegaan. Na zo'n 6 uur in de bus te hebben gezeten, waarvan hij er misschien 4 echt heeft gereden en 2 uur heeft verbruikt met stil staan voor hetladen en lossen van bananen, brommers en mensen! Nou is het stilstaan opzich nog niet zo'n ramp maar je stopt in kleine dorpjes waar de mensen weinig geld hebben. De bus wordt dus belaagd door alle vrouwen uit het dorp voor de verkoop van drinken en eten, best handig zou je denken! Maar het gaat om locaal voedsel en dan ook echt het locaal voedsel, denk aan gekookte eendeneieren, waar het eendje al in groeit. De die-hard local eet het zo op met mini veertjes en al!
Maar goed ook daar wen je aan, maar iets dat niet went is de muziek die ze hier draaien, in de bus, op straat en soms ook in het guesthouse... helemaal verschrikkelijk zijn de filmpjes die daar bij horen...wat een drama tv, gtst x 10 ;)

Maar goed aangekomen in Tha kheak besloten we als echte backpackers wandelend opzoek te gaan naar een guesthouse, het was warm dus na 100de meters had ik al spijt. Na lang zoeken, zeker 3 km gelopen te hebben en geen droog draadje meer aan mijn lijf vonden we toch een guesthouse! Ik kwam naar dit dorpje toe om de grotten te bekijken en vroeg hier dus ook naar aan de eigenaresse, maar haar engels vocabulair bleef steken bij 'joe bieoetiefoel girll'

De volgende dag dus opzoek gegaan naar de toeristoffice, helaas vertelde die me dat de grot die ik bedoelde op 200km afstand lag en dat met de tijd die rob nog had dus niet haalbaar was! Maar er waren natuurlijk meer opties, dus huurde we een brommertje en gingen opzoek naar de boedha grot.. wat een avontuur was dat om er te komen, er zaten door vele regenval zulke kuilen in de weg dat rob het brommertje maar net recht op wist te houden! aangekomen bij de grot volgde een lopend avontuur door diepe plassen en over wankele plankjes, het lukte me helaas niet de schoenen droog te houden. De grot zelf stelde helaas niet veel voor maar de rit heen en terug was waanzinnig!

De zelfde dag nog namen we de bus naar een grote stad verder op, Pakse. Hier kwamen we pas midden in de nacht aan en dat zorgde er voor dat we weinig keus hadden uit guesthouses en we dus erg veel betaalde. De volgende morgen waren we al vroeg wakker, het weer was niet denderend en een bezoek aan de watervallen zou dus niet echt veel plezier opleveren. We besloten te ontbijten, kaarten te poste en door te reizen naar si phan don! Tijdens dit ritje ontmoeten we een NL stel dat voor een jaar aan het rondreizen was. In si phan don aangekomen bleek het niet echt toeristisch dit mede door het regenseizoen. Samen met de nederlanders besloten we de volgende dag een trip te gaan maken met de boot om langs alle eilandjes te varen en een waterval te bezoeken.

De volgende morgen kwam het helaas echt met bakken uit de hemel zetten, de eigenaar vertelde ons dat ereen typhoon over zuid oost azie raast, die vele huizen onder water heeft gezet.Dit kon nog enkele dagen gaan duren,zo besloten we met ze 4e door te reizen naar Cambodja waar het minder heftig schijnt te zijn.

Gister zijn we laat aangekomen en tot aan nu heeft het onophoudelijk geregend! Toch wil ik morgen met rob samen de 'ankor wat' gaan bezoeken, dus willen jullie de weer goden verzoeken dat het stopt met het noodweer dan kunnen jullie rekenen op mooie foto's!

Tot snel!

Simone

Roel

Hey Siep,

Het noodweer is wel te verklaren hoor. De typhoon trekt nu over Vietnam en Cambodja. Ik lees net dat Cambodja wordt geteisterd door zware regenval en overstromingen maar dat volgens lokale meteorologen de typhoon wel in kracht afneemt. Even geduld dus nog. Veel plezier bij nat Ankor Wat. Beetje toeristisch maar wel heel mooi hoorde ik.

Dikke kus

Eva

Hey Simone,
Wat een avonturen weer door het regenachtige Thailand, het lijkt wel Nederland. haha Waarschijnlijk is het daar wel veel mooier en warmer! Hier begint het langzaam herfst te worden. Veel plz in Cambodja.
X eef

Lex en Lia

Hoi Simone,

Regen hoort, net zoals de zon, bij Azie. Maar als het typhoon-omvang heeft, dan wordt het different cook. We lezen nog steeds met veel plezier jouw avonturen. Je maakt ons reuze nieuwsgierig naar de foto's van Cambodja.
We wachten nu al op jouw volgende verhaal.

Groeten en dikke kus van
Lex en Lia

Cas

Hey Siep
Leuk je berichtjes te krijgen, ik lees ze zo af en toe als ik tijd heb, maar je hebt het erg naar je zin lees ik.
veel plezier nog
xxx

Jeannette

Hoi leve Simone,
Wat een leuke foto's heb je gemaakt en ook heb je ons weer veel te vertellen.
Hoop maar dat je niet veel last van de typhone hebt en dat het bij regen blijft.
Blijf genieten en laat ons snel weten hoe het met de typhone is afgelopen.

Wij zijn al weer begonnen met de wintertraining en jij hebt geen droge draad meer na 3 km wandelen.

Kus van ons Jeannette

Marion

Hee Simone,
Meid, wat heb jij al veel meegemaakt, ik heb het idee dat je al heel lang wegbent, maar eigenlijk is dit pas een maand, en al zoveel beleefd!! Echt hartstikke leuk voor je.
Die regen moet inderdaad stoppen, daar kom je niet voor, en dat overheerlijke lokale voedsel, nou dat snap ik hoor, zou ik ook van afblijven, brrr!
Geniet maar lekker verder, wij wachten je boeiende verhalen en foto's weer af.
liefs, Marion

Arvid

Wat ga je hard zeg! Ongetwijfeld veel te veel verhalen om binnen een kwartiertje op je blog te zetten!
Geniet, ondanks de regen, van Angkor Wat. Benieuwd wat je er van vindt..
X.

Papa

Hoi Siep.
Spannende verhalen en wat een ervaringen doe je daar op. Hoop voor je dat het weer gauw verbeterd .
Die eigenaresse heeft wel gelijk je bent een "bieoetiefoel girll"!
Geniet er lekker van.
Dikke kus X

Danny

Heey Simone,
Super leuk om al je verhalen te lezen!
Veel plezier nog...

marike (K'rand)

He Simoontje !
Ik geniet van je verhalen ! Ik lach me helemaal suf om je humoristische beschrijvingen .
Mijn dochter leest jouw berichten ook graag, want zij vertrekt de 16e okt. naar Bangkok (met haar vriend) en gaan dan ook op avontuur.
Doe voorzichtig en geniet !
Liefs Marike