Simone ontdekt de wereld

Bowlen, tuben en een Happy Meal...?

Sabadee, of te wel goeiendag, daar ben ik weer, zoals jullie kunnen merken wordt het schrijven iets minder omdat ik gewoon te druk ben! Maar na dit verhaal zijn jullie weer up to date!

Ik heb in de afgelopenweek 2 watervallen bezocht en ze waren echt prachtig, het water was ook niet zo heel koud dus we hebben lekker gezwommen. Verder was er in Luang prabang een erg leuke nightmarket waar ik het niet kon laten een tas te scoren! Maar toen ik die in het bezit had zag ik een nog veel mooiere bowlingbag dus ook die heb ik gekocht. En die is nu per schip onderweg naar huis.
Verder hebben we nog wat tempels bezocht maar eerlijk gezegd komen de tempels me op dit momentde neus uit, op elke hoek van de straat is een tempel te vinden en anders wel een boedhabeeld! Wel heb ik 's ochtends vroegnog een bezoek gebracht aan de hoofdstraat waar alle monnikken dagelijkslangs komen om voedsel op te halen, dit was een erg indrukwekkend ritueel om te zien.
Ook heb ik alvast mijn visa geregeld voor Vietnam omdat dit niet on arival te verkrijgen is, hier moest ik alleen 2 dagen plus het weekend op wachten wat maakte dat ik erg lang heb vertoefd in luang prabang! Maar gelukkig was er elke avond de mogelijkheid om de bowlingbaan te bezoeken, dit was de plek om andere backpackers te meeten en toen ik daar met de andere nederlandse meiden de eerste keer binnen stapte wisten we niet wat ons overkwam!
Wij waren zo nuchter als het maar zijn kon en hadden ons helemaal op getut, binnen was iedereensuper dronken en je had je net zo goed niet op kunnen maken omdat de bowlingbaan verlicht werd met tl en wij vrouwen weten dat je er daardoor niet voordeliger uit gaat zien. Ook kwamen we er al snel achter dat het niet om het bowlen ging maar om het kletsen! Al moest je sommige wel 3x je verhaal vertellen omdat ze te dronken waren om het te onthouden!
Na deze avond ben ik nog een keer samen met 2 amerikanen en een belg naar de bowling gegaan maar toen was het een stuk rustiger en waren er maar weinig dronken lappen.

Als tijd verdrijf heb ik ook nog een kookcursus gedaan dit was erg leuk, we begonnen 's ochtends met een bezoek aan de markt, waar echt van alles wordt verkocht, denk aan koeienhuid, varkens kop en rare gevogelte. Toen we alle ingrediente in het bezit hadden gingen we ze schoonmaken en kregen we instructies, aan het eind van de ochtend hadden we onze eigen lunch bereid. Sticky rice met bamboo soup papaya salade en spring rolls.

Vervolgens ben ik met de 2 amerikanen afgereisd naar Vang vieng waar we zijn gaan Tuben, daar kwam ik ook weer een Nederlands meisje tegen waar ik verder een beetje mee ben opgetrokken.
Nou hoe werkt dat tuben nou, je huurt een tractor band, laat je met een tuk-tuk weg brengen en begint dan bij de eerste bar met een bucket wiskey (emmer). je kunt daar via ziplijnen over de rivier heen slingeren en kan er dan voor kiezen om met je tuub-band door te dobberen naar de volgende bar, deze ligt nog geen 1 minuut verder op. hier wordt je weer binnen gehaald je drinkt en slingert weer wat en gaat op naar de volgende bar, hier hebben we moddervolleybal gespeeld en ik zat na afloop echt van top tot teen onder de modder. Via een trapeze ben ik het water ingeslingerd (nadat ik wel 5x mezelf toe moest spreken dat het heus niet eng was). En het was echt super leuk. Nou zo zijn we dus nog wat bars afgegaan en we kwamen net na het donker wordenthuis! Wel snapte ik nu waarom er soms mensen overlijden bij het tuben aangezien de meeste veel te veel drinken. Maar voor ons was het een geslaagde trip!

En als je dan 's avonds gaat eten staat er op de menukaart happy meal, en dit is niet zoals bij de mac, maar dit is een happy pizza, hij moet je gelukkig maken doormiddel van wat wiet of mushrooms. Maar ik heb het maar bij een margerita gehouden!

De volgende dag ben ik met de amerikanen, een duitser en een canadees gaan kayaken van vang-vieng naar vientiane, helaas hebben we meer in de auto gezeten dan gekayakt maar toch was het wel de moeite waard. Ik starte in een 1 persoons kayak maar het was echt lastig om de 2 persoons kayaks bij te houden, na de lunch ben ik met een guide in de kayak gestapt en dit was mijn redding haha, want iedereen zat in 2 tallen in de kayaks en iedereen is minimaal 1x omgeslagen omdat het water echt wild was, maar ik zat met de guide die hier natuurlijk prima mee om kon gaan.

En nu, vandaag ben ik samen met het nederlandse meisje en een duitser naar het boedha park geweest dit moest echt ' je' van 'het' zijn, maar wij vonden het niet zo heel interresant, het regent ook nog is dus dat maakte het nog minder! Toen we terug kwamen is Kim vertrokken richting Bangkok en ben ik richting pedicure gegaan om mezelf is lekker te laten vertroetelen.

Vanavond heb ik weer afgesproken met Rob (duitser) en met hem zal ik waarschijnlijk richting ankor wat in cambodja reizen!

Jullie horen van me, Liefs!!!

OHJA..Verder nog even wat info over mijn reisplan, omdat ik nu alleen ben zijn er wel wat dingen veranderd. Ik zal rond 8 oktober vietnam in gaan om daar rond begin november weg te vliegen richting Kuala Lumpur (maleisie) vanaf hier wil ik via land terug reizen naar Bangkok om ongeveer begin december terug te gaan naar Nederland. Nu ik alleen ben lijkt het me namelijk niet super om de kerstdagen ook alleen door te brengen. Maar of het ook echt allemaal zo zal uitpakken is de vraag, er is nog een hoop te zien, te doen en te beleven dus alles kan nog veranderen!

Reacties

Reacties

Patricia

Wouw Simone! Echt leuk om al je verhalen te lezen! Heeeeel veel succes en plezier nog!! Ben benieuwd naar je volgende verhalen!

Kus!

Eva

heey Simone,
Klinkt wel echt hilarisch dat tuben, dat moet ik zeker ook een keer doen! je bent lekker "sportief "bezig zo te horen! x eef

Melvin

Goed om te horen dat je je nog steeds zo vermaakt en elke keer weer gezellige mensen ontmoet!
Blijf er van genieten daar;).
Kus

Evelien

Hee Simoon,
Wat fijn om te horen dat je het zo naar je zin hebt! Ik moest wel lachen om je tassen actie, is toch SUPER dat al je inkopen zo naar Nederland per schip kunnen worden vervoerd:) Heel veel plezier in Cambodja! X

Diant

Echt cool allemaal simoon! en dat tuben woo d8 niet dat het zo erg was:P
Leuk trouwens dat je nog naar Maleisie gaat, goed idee! Ben benieuwd naar je volgende verhaal, geniet er maar echt van chick!
xxx

Maris

Wat een geweldig verhaal weer, leuk hoor alles wat je meemaakt en fijn dat je zo makkelijk contact hebt met onze medewereldlanders :D Vooral die Rob.. moet een gave gozer zijn B-)

Heel veel plezier en moois nog toegewenst! Liefs Maris

menno..

leuk om je zo op de hoogte te houden.. leuke verhalen hoor..!

xxx

oma van diant

omeid wat maak jij veel mee
het is maar goed dat je zo makkelijk contact maakt
het klinkt allemaal heel leuk
geniet er van voor je het weet ben je weer in zwaanshoek
liefs van ons

carla

Wat een leuk verhaal weer en wat maak je een hoop mee. Maleisie lijkt mij ook wel wat. Geniet er van Siepje.

Oma Mes.

Lieve Simone.Wat heb je weer een leuk verhaal gegeschreven ik vind het heel knap hoor blijf nog maar een poosje genieten als het kan nog veel plezier en groetjes van mij oma.

Matthijs

Hey Simone,

Het is erg leuk om je zo te volgen.....het geeft zelfs een beetje vakantiegevoel........zo te lezen nemen ze het daar niet zo nauw met de tijd....zouden we dat hier ook kunnen invoeren? ;-)
Veel plezier verder met je trip!
Gr. Matthijs (SVKR)

christa

hoi Simone, wat een leuke verhalen allemaal en wat maak je veel mee. Ik geniet er echt van. Heel veel plezier Lieve groet Christa

Bart

Hela Simone,

Zo nu en dan volg ik je via de website.
Na het lezen van bovenstaand verhaal moest ik toch even denken waar die o zo nette Simone gebleven was. :-)
Drinken in een tub, pizza met wiet en mushrooms!
In ieder geval veel plezier!

Groet Bart

Arvid

Siem, ik heb je kaartje uit Pai ontvangen, erg leuk!
Inmiddels ben je al heel wat kilometers en avonturen verder! Geniet van al het moois in Vietnam en laat het vooral over je heen komen. Plannen is helemaal niet verkeerd, maar meestal beleef je de leukste tijd op plakken waarvan je nooit dacht dat je er zou komen.
Let goed op jezelf en geniet!

Liefs

Stephanie Bocxe

Hi Simoon!!
Hoe is het met je? Wat super allemaal die verhalen! Heerlijk hoor!!
Als je nog tips moet voor Maleisië, hoor ik het wel!!;)
Geniet er van!
BESOS

buurtjes

hier weer even een krabbeltje van ons, zo te zien en te lezen gaat het allemaal goed met je, gaaf hoor alle verhalen en foto's tot gauw weer,
groetjes van ons allemaal,
erik bianca daphne wouter

Eva

heey Simone,
Jij bent weer terug hé in het koude kikkerlandje... hoe bevalt het? Binnenkort weer op het skicentrum?
Groetjes Eef

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!